Skjeberg VBK reiser til Paris fredag 30. juni

Postet av Skjeberg VBK den 30. Jun 2017

Skjeberg VBK jenter U19 vant NM i volleyball i mars 2017. I kjølevannet av dette har laget blitt invitert til en eliteturnering i Paris sammen med 5 andre land. Turneringen kalles Volley Culture, sjekk http://www.scnp.fr/volley-culture/, og er en promoterings/motiveringsturnering i forkant av OL 2024 i Frankrike. Målet med turneringen er å motivere unge spillere under 20 år til å satse mot deltagelse i OL. For å gjøre dette mulig er blant annet at alle utgifter knyttet til oppholdet for 12 deltagere blir dekket av det franske volleyballforbundet, lagene skal kun stå for reisen. For Skjeberg VBK er dette en unik mulighet til å møte lag på toppnivå.

Skjeberg VBK reiser til Paris fredag 30. juni, og er nå i avsluttende treningsforberedelser for turen. Laget trener i Porsneshallen og hadde siste trening før avreise på torsdag kveld. Fordi flere av de sentrale spillerne på laget er på ferie eller jobber og er dermed forhindret til å være med, har Skjeberg VBK lånt noen spillere fra andre klubber. Følgende spiller reiser til Paris, sett øverst fra venstre på bildet:

Tuva Aarrestad (Sandes)

Thea Sannes Sweder (Stavanger/Kolbotn)

Kirstine Garder

Victoria Jellestad Demmene

Linn Larsen

Trener Lars Garder

Nederst fra venstre:

Kari Vølstad Bogen (Stavanger)

Agnes Garder

Anette Hornnæs

Cecilie Hornnæs Hovde

Nikoline Lund (Kolberg VBK)

Turneringen starter 1. juli, og følgende land deltar: Norge, Polen, England, Spania, Frankrike og Libanon. Alle lagene skal spille én kamp om dagen. Under oppholdet vil også den kommende treneren til Victoria Jellestad Demmene komme fra skolen i Seattle, hvor Victoria skal begynne til høsten, og observere henne spille.

Skjeberg VBK har lite informasjon om de lagene som vi skal møte, bortsett fra meldinger fra arrangøren om at det er høyt nivå på lagene – særlig laget fra Polen.

Det venter spennende og krevende dager for laget.