Beachvolleyballturnering for 8. klassinger.

Postet av Skjeberg VBK den 10. Jul 2018

Skjeberg VBK og Sarpsborg VBK skal, som tidligere annonsert, EM kvalifiseringskamper sammen med Norges Volleyballforbund i Kongstenhallen den 18. og 25. august. Både Sarpsborg og Fredrikstad kommune har bidratt økonomisk til dette arrangementet. Siden EM kvalifiseringskampene foregår i Fredrikstad, arrangerer Skjeberg og Sarpsborg flere følgearrangementer i Sarpsborg. Dette for å synliggjøre volleyballsporten i hjemkommunen, og forhåpentligvis øke rekrutteringen. Et følgearrangement har vært gjennomført så langt; onsdag 13. juni 2018 avholdt Skjeberg VBK og Sarpsborg VBK en beachvolleyballturnering for Sarpsborg kommunes 8. klassinger i Glengshølen. 3 av kommunens 6 ungdomsskoler deltok: Kruseløkka, Grålum og Sandbakken. ungdomsskole. Det var rundt 200 elever i aksjon på til sammen 17 beachvolleyballbaner. Klubbenes spillere og foreldre som stilte opp som dommere. Det ble spilt mye bra volleyball av kommende volleyballstjerner. Resultatmessig ble det seier til Kruseløkka jenter, Sandbakken gutter og Kruseløkka Mix. Vi gratulerer vinnerne med flott innsats! Vi takker også Christian Rud, Erik Barna, Eivind Seljås og Hallvard Leinebø fra Askim VBK, som kjørte en oppvisningskamp for elevene. Disse guttene har erfaring fra landslagsnivå og ga elevene en smak av hvilket nivå toppvolleyball ligger på. Vi håper at vi ser noen av elevene på turneringen i en av klubbenes treningshall til høsten. Skjeberg og Sarpsborg VBK er uansett enige om at dette arrangementet må gjentas neste år.